Miernik grubości lakieru
Miernik grubości lakieru – słów kilka
Miernik grubości lakieru służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym również aluminiowym. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane.
Potoczne nazewnictwo
Miernik lakieru jest znany także pod innymi nazwami takimi jak: „tester lakieru”, „czujnik lakieru”, „grubościomierz”, „miernik grubości powłoki lakierniczej”, mierniki grubości powłok „miernik lakieru”, tester grubości lakieru, grubościomierz lakieru.
Jak to działa?
Miernik mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana, niektóre modele aluminium). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej.
Technika pomiaru
Miernik jest wyposażony w element pomiarowy. W zależności od wersji jest on umieszczony na obudowie miernika grubości lakieru lub na przewodzie w sondzie. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć sondę pomiarową do powierzchni badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu, gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze wówczas miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Jak prawidłowo zmierzyć grubość lakieru?
Badanie (pomiar) pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru (powłoki) na samochodzie powinna zawierać się w przedziale 80 μm – 180 μm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40% natomiast druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400 μm w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym modelem samochodu oraz rocznikiem.
Mierniki grubości lakieru MGR-10-S-AL umożliwiają pomiar grubości lakieru wszystkich dostępnych na rynku samochodów, również tych o aluminiowych nadwoziach np.: Audi A8, Audi A2, Jaguar XJ lub aluminiowymi elementami nadwozia takimi jak maski i błotniki np.: Opel Vectra C, Opel Insignia, Citroen C5, Volvo V50, Volvo S40, Subaru STi, BMW 5, Audi A6, Mercedes E211, Mercedes-Benz W204, Jeep Grand Cherokee, Chrysler Voyager, Renault Laguna, Renault Clio. Automatycznie rozpoznaje rodzaj podłoża komunikując na wyświetlaczu: (AL) Aluminium, (Fe) Stal.
Czy pomiar miernikiem nie uszkodzi lakieru?
Tester lakieru jest bezpieczny posiada specjalnie zaprojektowany element pomiarowy wykonany z tworzywa sztucznego, który jest delikatny dla lakieru.
Co zrobić, gdy sprzedawca będzie chciał wmówić, że tester lakieru jest popsuty?
Wraz z miernikiem grubości lakieru w komplecie jest płytka kalibracyjna pokryta folią o grubości 200 μm, dzięki której zawsze będziesz miał pewność, że miernik pracuje prawidłowo. W razie potrzeby jest możliwość prostej kalibracji miernika przez Klienta w celu skorygowania błędu pomiaru.
Mierniki lakieru wyłączają się samoistnie w przypadku słabych baterii wówczas na wyświetlaczu miernika pojawi się komunikat „słaba bateria” wtedy należy wymienić baterie na nową. Zapobiega to błędnym pomiarom podczas pracy przy słabym zasilaniu miernika.
Miernik lakieru, jaki kupić?
Jeśli nie wiesz, który tester lakieru wybrać do jakiego samochodu, zadzwoń do nas śmiało chętnie służymy pomocą w doborze mierników pod telefonem (22) 226-30-61