Jedną z podstawowych funkcjonalności miernika lakieru jest identyfikacja podłoża. Urządzenia Blue Technology wykonują większość pracy za użytkownika, a automatyczne wykrywanie stali i aluminium jest nieodzownym elementem naszych produktów.
Wśród klientów bardzo często pojawia się pytanie: „Czy warto dołożyć do miernika, który mierzy również na blasze aluminiowej?”.
Uważam, że obecnie jest to opcja nie tyle dodatkowa, co wręcz niezbędna.
Oczywiście, jeśli planujemy używać miernika wyłącznie do konstrukcji stalowych, to będzie się to mijało z celem. Natomiast skupmy się nad pomiarem karoserii samochodowej. Producenci samochodów coraz chętniej sięgają po elementy aluminiowe i dla przykładu Opel Insignia produkowana w latach 2008-2017 posiadała oryginalnie maskę aluminiową; BMW5 czy Audi A6 – maska oraz błotniki przednie; Audi A8 – cała karoseria. Wybierając miernik, który dokonuje pomiarów tylko na blachach stalowych automatycznie pozbawiamy się możliwości zbadania jednego lub więcej elementów auta.
Co więcej, identyfikacja aluminium może pomóc nam w wykryciu potencjalnych, stalowych zamienników.